Ma reggel elkészítettem életem első avokádó krémét...nem kapkodtam el :) Már a boltban meglepetés ért, én azt hittem, hogy az avokádó külleme a mangóéra hasonlít, hát nagyon nem...

avokádó kép.jpgA második meglepetés akkor ért, amikor kettévágtam, és egy valószínűtlenül nagy magot találtam benne...Mindenesetre félretettem, hátha jó lesz valamire :)

avokádókrém.JPG          Az avokádó krémmel kapcsolatban már nem ért nagy meglepetés: finom lett :) Antal Vali oldalán találtam a receptet. Kettévágtam az avokádót, kikapartam a belsejét, hozzáadtam fél fej apróra vágott hagymát, egy fél hámozott paradicsomot, tengeri sót, borsot, két evőkanál tejfelt, és botmixer híján a turmixgépben pépesítettem. Legközelebb teszek bele még egy kis fokhagymást is, de így is bekerült a repertoárba, mert finom, gyors és egészséges étel.

avokádó3.jpgAz avokádó egy olyan univerzális növény, amely gyümölcs, zöldség és gyógynövény is egyben. Jó hatással van a szív- és érrendszeri problémákra, és vitamintartalmának köszönhetően pedig kitűnő antioxidáns. Szóval fogyasszuk bátran, gyakran, rengeteg avokádós recept található a Nosaltyn.

Ahogy a legtöbb zöldség és gyümölcs, az avokádó is jót tesz a bőrünknek. Ha száraz a bőrünk, készíthetünk belőle arcmaszkot. Hozzávalók:

  • 1 avokádó
  • 1 főtt répa
  • 3 evőkanál tejszín
  • 1 tojás sárgája
  • méz

Elkészítés
Keverjük össze egy avokádó összenyomott húsát egy főtt, összenyomott répával, három evőkanál tejszínnel, egy tojás sárgájával és két teáskanál mézzel. Kenjük fel az arcunkra, hagyjuk rajta 10-15 percig, végül alaposan öblítsük le. Ezt az ötletet Lukrécia oldalán találtam.

avokádó csíráztatás.jpg....a magja sem várakozik már rám, mert csíráztatni kezdtem. Utánaolvastam a neten, és követtem az utasításokat. Az avokádó magját hegyes végével lefelé 3 fogpiszkálót beleszúrva egy vízzel teli kis pohárba lógatom, és reményeim szerint néhány héten belül kicsírázik és gyökeret ereszt. Ha már van néhány levele, akkor kell földbe ültetni. Kíváncsian várom a fejleményeket :) Teremni állítólag nem fog, de szép dísznövény lehet belőle.

avokádó csontváz.jpg                                                                                  Erre azért nem pazarolnám :)

funny avocado2.jpgFedőneve Tunyacsáp :)

Kreatívoknak fülbevaló avokádó süthető gyurmából:

avokádó füles.jpg

...tényleg olyan, mint egy színhibás óriás tojás :)

avokádó3.jpgavokádó humor111.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr214635036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása