Tegnap este egy 5 perces zöldségkrém készült.

A turmixgépbe beletettem egy kisebb fej lila hagymát, egy kisebb padlizsánt és két közepes paradicsomot  felszeletelve. Megszórtam egy kis himalája sóval, borssal és szerecsendióval, végül löttyintettem hozzá egy pici olivaolajat.

zöldségkrém1.JPG

....a végeredmény:

zöldségkrém2.JPG

....este kenyérre kenve, ma délben sült hússal ettem.

Gyors, finom és egészséges.

- hagyma: Táplálkozási értékét leginkább magas energiaértéke, jelentős fehérje, rostanyagai, C-vitamin tartalma adja. Baktériumölő, javítja az emésztést, hatásos a felső légúti megbetegedésekkel szemben, epehajtó, jól alkalmazható magas vérnyomás és érelmeszesedés ellen. Csökkenti az emésztőrendszeri fekély veszélyét, a vérlemezkék képződését, így segít megelőzni a szívinfarktus, az agyvérzés kialakulását. A legújabb kutatási eredmények alapján a csontritkulás kialakulását is gátolja. Fogyasztása csökkentheti a koleszterinszintet

- paradicsom: jótékony hatásairól már írtam itt a blogon

- padlizsán: C-vitamin, karotin található benne és igen gazdag ásványi sókban, fehérjében és szénhidrátokban. Magas rosttartalmának köszönhetően kedvező hatással van a padlizsán az emésztésre, illetve bizonyos esetekben a stressz csökkentésében is fontos szerepet játszhat.

- oliva olaj: Az olívaolaj a szervezet számára esszenciális telítetlen zsírsavakat tartalmaz, linolsavat, linolénsavat és arachidonsavat. (F-vitaminnak is nevezik ezeket a zsírsavakat) Az olívaolaj természetes antioxidánsai az A-, D-, E-vitamin és a béta-karotin. Erősíti az izomsejteket és jó hatású reumás ízületi gyulladás esetén is.  Gyomorsavcsökkentő hatású. Nagy D-vitamin-tartalma segíti a kalcium beépülését a csontokba. Az A-vitamin a szem megfelelő működésére, a haj és a bőr egészségére van hatással. Epidemiológiai kutatások bizonyították, hogy a telítetlen zsírsavak nagyobb arányú fogyasztása - amiben az olívaolaj gazdag - csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Nagymennyiségű klinikai adat támasztja alá, hogy az olívaolaj fogyasztása védi az érrendszert a meszesedéstől. Csökkenti a koleszterinszintet, megakadályozza az koleszterin lerakódását az erek falán. Emellett gyulladáscsökkentő, antitrombotikus, vérnyomáscsökkentő és értágító hatással rendelkezik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr894772626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.