Filetto 2013.02.27. 17:04

Sajtos karfiol

Egy gyors, húsmentes finomság. Tudtam, hogy valami karfiolosat szeretnék enni, a többi pedig az itthon találtakból jött hozzá...


Hozzávalók 2 személyre:

  • 20 karfiol rózsa
  • egy fél bögre zsemlemorzsa
  • egy kis kókuszolaj
  • himalája só
  • 10 dkg sajt
  • 1 kis kefír
  • vegamix

Elkészítése:

A karfiol rózsákat sós vízben félig megfőztem. Kókuszolajon megpirított zsemlemorzsába forgattam őket, majd kókuszolajjal kikent tűzálló tálba tettem bele. Megszórtam vegamix-szel, sóval, rácsorgattam a kefírt és ráreszeltem a sajtot. 160 C-on (légkeveréses) 60 percig sütöttem, a végén a tetejét még 5 percig grilleztem.

Sem pénzben, sem időben nem igényel nagy befektetést, de nagyon finom és laktató!

A karfiol energiatartalma rendkívül alacsony, ugyanakkor magas telítő-értékkel párosul. Tehát nem kell ahhoz sokat enned belőle, hogy jóllakj tőle. Energiaszegény étrendben és - elenyésző szénhidráttartalma miatt - cukorbetegeknek kedvező táplálék. A benne levő rostanyag jelentős C-vitamin-tartalma, salaktalanító, emésztésserkentő hatása és - a többi káposztaféléhez hasonlóan - bizonyos kéntartalmú összetevők jelenléte miatt védelmet nyújthat egyes rákbetegségek, elsősorban a bélrák kialakulásával szemben.

sajtos karfiol.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr495108062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása