Sikerélmény :) Nagy öröm és meglepetés számomra, hogy képes vagyok egy ilyen gusztusos és finom kalácsot sütni :D A recept innen származik, én egy kicsit alakítottam rajta. Próbáltam az összetevőket kicsit egészségesebbé tenni, de a fehérlisztet nem mertem lecserélni teljes kiörlésűre, az maradt.. Az biztos, hogy egyetlen E betű, állományjavító sincs benne, és ez már önmagában siker...

fahéjas kalácsom.JPG

Hozzávalók a tésztához:

  • 60 dkg  liszt
  • 5 dkg élesztő
  • 2,5-3 dl langyos tej
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál nádcukor+ 1 evőkanál az élesztő futtatásához
  • csipet parajdi (vagy himalája) só


Hozzávalók a töltelékhez:

  • 10 dkg puha házi vaj
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1 evőkanál fahéj
  • 10 dkg nádcukor

A kalács tetejének megkenéséhez: egy egész tojás felverve

Elkészítése:

  1. A tejből elveszünk 1 dl-t, meglangyosítjuk, elkeverünk benne 1 evőkanál nádcukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
  2. A liszthez adjuk a nádcukrot, a langyos tejet (először csak másfél decit), a tojást, a csipet sót és az élesztős tejet, és ha szükséges, a maradék tejet. Langyos helyen 40 perc alatt megkelesztjük (én a kályha tetején pihentetem)
  3. Ezalatt a töltelékhez a vajat habosra keverjük a nádcukorral, majd beletesszük a kakaóport és a fahéjat.
  4. A megkelt tésztát 3 felé osztjuk.
  5. Mindegyiket vékonyra nyújtjuk, majd a töltelékkel megkenjük, hosszabbik részénél feltekerjük, majd a három tekercset összefonjuk. Jól nyomkodjuk össze a végeit, hogy a töltelék ne tudjon kiszökni.
  6. Kókuszolajjal kikent formába tesszük. Felverünk egy egész tojást, majd a kalács tetejét megkenjük vele.
  7. Hideg sütőbe tesszük, 180 fokra kapcsoljuk (légkeveréses) Miután 180 fokra melegedett a sütő még 25 percig sütjük.

fahéjas kalács belseje.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr855561869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása