Ez a recept is Rita Konyhájából származik...nagyon megkedveltem ezt az oldalt, bátran ajánlom azoknak, akik szeretnének egészséges, változatos, finom ételeket enni.

Barátkozom a kölessel, és kezdem igazán megszeretni. Eddig még csak édesen készítettem, de ami késik nem múlik. Az előző próbálkozásom is sikerrel járt vele, mákos köles sütit készítettem belőle.

A köles lúgosító, vese- és hólyaggyulladás esetén is jótékony hatású. Rendszeres fogyasztásával bőrünk, hajunk, körmünk szép lesz, erősíti a fogakat, csontokat is, rugalmasítja a bőrt, az erek falát, a kötőszöveteket.

...ez a császármorzsa pedig nem csak egészséges, de tényleg nagyon ízletes. Az alaprecept 2 személyre szólt, én felturbóztam úgy, hogy elég legyen az 5 fős családunknak, ezeket a mennyiségeket írom.

Hozzávalók:

  • 100 g hántolt köles
  • 150 g teljes kiörlésű liszt
  • 100 g nádcukor
  • 1 citrom lereszelt héja (előtte átsúroltam a citromot szódabikarbónával, hogy a gombaölő szer maradványait eltávolítsam róla)
  • 5 egész tojás
  • 80 dkg vaj

....az eredeti recept ír még hozzá tejszínt, én ezt kihagytam, így is tökéletes lett.

A kölest egy csipet sóval vízben kb. 20 perc alatt megpuhítom, aztán lefedem egy kicsit, hogy még dagadjon. Ezután kihűtöm.
A tojásokat szétválasztottam, a sárgákat hozzákevertem a köleshez. Ehhez a masszához adtam még a lisztet, a citromhéjat és a cukrot. Ezután egy csipet sóval kemény habbá vertem, és ezt is hozzáadtam óvatosan a masszához.
Egy serpenyőben kisebb hőfokon felolvasztottam a vajat, és beleöntöttem a masszát. 3-4 perc után egy lapos végű fakanállal sülés közben felvagdaltam, kavargattam, addig, amíg porhanyós lett, és "morzsákká" esett szét. Folyamatosan kavargatva megpirítottam. Szamóca lekvárral tálaltam, gyorsan elfogyott :)

császármorzsa.JPG

Nem az a típusú étel, amit "odateszek", és amíg készül, végzem a dolgom...végig ott kell állni mellette, de ennyi "áldozatot" megér :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr324883698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása