Szeptember 7-én ünnepeltük Beni 15. szülinapját :) Nem szerettem volna egy édes, habos tortát etetni a családdal, ezért beírtam a keresőbe: "egészséges torta". Először nyers tortákat dobott ki - ezeket is ki fogom próbálni! -, én most egy répatortát választottam a nosalty-ról. Egyszerű és mindenkinek nagyon ízlett.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 30 dkg reszelt sárgarépa
  • 30 dkg darált dió
  • 4 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 6 dkg teljes kiörlésű liszt
  • 1 narancs reszelt héja (előtte szódabikarbónával jól megsikáltam)
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 mk őrölt fahéj
  • 1 csipet só (én parajdit használtam)

A mázhoz:

  • 15 dkg porcukor
  • 1 tábla étcsoki
  • 2 ek frissen préselt narancs leve

A hozzávalók között a porcukor a kakukktojás, de ennyi belefér :)


Elkészítése:

A tésztához a reszelt sárgarépát a darált dióval, a liszttel, a szódabikarbónával, a fahéjjal, a csipet sóval és a reszelt narancs héjával összekeverjük egy nagy tálban. A tojások sárgáját a porcukorral habosra keverjük, majd az előbbi keveréket hozzáadjuk. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, és apránként, laza mozdulatokkal a masszához keverjük. A kész masszát egy kókuszolajjal kikent 24 cm-es tortaformába töltjük, és előmelegített sütőben (légkeveréses) 180°C-on 50 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni.

A cukormázhoz a 15 dkg porcukrot 2 ek narancslével és a felolvasztott csokival simára keverjük, és a kihűlt tortára kenjük. Megszilárdulás után gyümölcsökkel díszíthetjük.

répatorta2.JPG

répatorta1.JPG

...és a porcukor után még egy kakukktojás, itt a blogon :) ...egy "ilyen volt - ilyen lett" fotó a gyerekekről:

gyerekek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr115501950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása