Filetto 2012.07.15. 15:45

Mákos köles süti

Ma délben készült:

mákos köles süti mézzel öntözve.JPG

A receptet kedves szomszédunktól kaptam, köszönöm Marika! :)

Hozzávalók:

1 bögre köles

1 bögre mák

1 bögre mazsola

2 alma

3 bögre víz

Elkészítése:

Egy kis méretű tepsit kivajaztam, beleöntöttem a kölest (nyersen), csorgattam rá egy kis mézet, rá a mákot, a mazsolát, és a tetejére ráreszeltem a két almát. Végül szórtam még rá egy kis fahéjas nádcukrot. Ezután felöntöttem a 3 bögre vízzel, és előmelegített sütőben, 150 C-on (légkeveréses) 50 percig sütöttem. Meg kell várni, hogy rendesen kihűljön, és még a hűtő is besegítsen a végén, mert hidegen igazán finom! A tetejére tálaláskor még mézet csorgattunk.

mák.jpgA mák  lassítja az öregedési folyamatokat, csökkenti a magas vérnyomást, megelőzi az embóliát, trombózist. A vér koleszterinszintjét normális szintre állítja. Csontozatunk első számú gyógyszere. Megtalálható benne a foszfor, a magnézium, a kálium, a kalcium és a vas is, ráadásul mindegyik aránylag magas értékkel.  Emellett tartalmaz hasznos zsírsavakat és aminosavat, valamint B1, B2, B6 és E-vitamint is.

Külsőleg használva is jót tesz a bőrünknek a mák, a Meskán itt találhatóak mákos szappanok.

                                                                                                                                                                   köles.jpgA köles lúgosító, vese- és hólyaggyulladás esetén is jótékony hatású. Rendszeres fogyasztásával bőrünk, hajunk, körmünk szép lesz, erősíti a fogakat, csontokat is, rugalmasítja a bőrt, az erek falát, a kötőszöveteket.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr344657994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása