A mai ebéd hirtelen ötletből fakadt...az került bele, ami volt itthon :) Szóval "kísérleti kaja" volt, de a gyerekek egybehangzó véleménye alapján bevált.

Egy fej lila hagymát és egy kis csík apróra vágott szalonnát megpirítottam. Közben a kenyérsütő gépbe bepakoltam a következőket:

3 dl langyos tej

fél kiló liszt (10 dkg fehér, 20 dkg teljes kiörlésű rozsliszt, 20 dkg graham liszt)

2 evőkanál lenmag pehely

fél kocka élesztő

1 kávéskanál nádcukor

1 kávéskanál himalája só

1 evőkanálnyi apróra vágott petrezselyem levél

1 evőkanál vegeta naturella

és a végén a megpirított hagymát és szalonnát a kisült zsírral együtt.

Ezt a kenyérsütő gép megdagasztotta, csinos kis cipó lett belőle:

kenyigömb.JPG

                                                                                                                                                                             A cipót lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal, és rápakoltam a felszeletelt házi kolbász darabkákat, végül alaposan megszórtam reszelt sajttal, és feltekertem, mint a bejglit:

kenyitöltés.JPG

kenyifeltekerve.JPG

                                                                                                                                                           ....kivajazott tepsibe tettem, és meleg helyen pihentettem egy fél óráig. Utána előmelegített sütőben 160 C-on (légkeveréses) sütöttem 25 percig.

kenyikészen.JPG

                                                                                                                                                                 Alig vártuk, hogy kihűljön végre :) Közben Beni készített hozzá egy kis szószt:

1 apróra vágott hagyma + 1 apróra vágott paprika + 2 gerezd apróra vágott fokhagyma + 6 db koktél paradicsom + 1 pici oliva olaj + 1,5 dl víz + 1 csipet himalája só

...mind bele a turmixgépbe. Ebből egy finom, lecsó illatú mártás született :) Ezzel ettük a frissen sült töltött kenyeret...

kenyifelvágva.JPG

kenyiszósszal.JPG

                                                                                                                                                                   Jó étvágyat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr984664234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása