Tegnap készítettem három üveg őszibaracklekvárt, de mivel - természetesen - nem tettem bele tartósítószert , ezért gyorsan meg kell ennünk :) Így hát ma délben lekváros bukta készült, kicsit másképp, kicsi egészségesebben, mint az alaprecept.

A következőket pakoltam bele a kenyérsütőgép dagasztó táljába:

2 dl langyos tej,

1 dl langyos víz,

10 dkg fehér liszt,

30 dkg teljes kiörlésű rozsliszt,

10 dkg lenmagpehely,

fél kocka élesztő (vagy egy zacskó instant élesztő),

1 tojás sárgája,

1 csipet himalája só,

2 teáskanál nádcukor,

1 evőkanál fahéj

Miután megdagasztotta a gép, kivettem, és a cipót lisztezett felületen kb. fél centi vastagra kinyújtottam. Ezután 10-12 cm széles sávokra vágtam, megkentem a baracklekvárral, és feltekertem. A kis buktákat olíva olajjal kikent tepsiben kelesztettem még 25 percig, végül 160 C-on (légkeveréses) 25 perc alatt kisütöttem. Puha volt, és finom... Nagyon hamar már csak múlt időben lehetett róla beszélni :) Azért gyorsan készítettem róla egy fotót:

lekváros bukta.JPG

őszibarack.JPG Az őszibarack jótékony hatásai:

  • felpörgeti az anyagcserét (székrekedés ellen hatásos)
  • 85-90%-a víz, fogyókúra alatt is nyugodtan fogyasztható
  • a benne található kálcium és magnézium erősíti a csontokat

...akár arcpakolást is készíthetünk belőle, nem kell hozzá túl nagy kreativitás: egy összeturmixolt őszibarack és egy kanál tejszín hetente egyszer 20 percig felkenve, a bőrünk javára válik.

Másik variáció, amit Lukrécia oldalán találtam: egy őszibarack+1 kiskanál méz+ egy kis uborka összeturmixolva, pakolásként 20 percig a bőrön hagyva.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr634700263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása