Szeretem a zöldség fasírtokat, a karfiolos változatról már írtam is itt a blogon (Kurkumás Karfiol Korongok) 

Ma délben - az itthon talált alapanyagokból - egy másik variáció született.

Hozzávalók:

  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 közepes lilahagyma
  • 1 kis fej brokkoli
  • 2 közepes padlizsán
  • 1 tojás
  • teljes kiörlésű liszt
  • olíva olaj
  • fél marék petrezselyem (friss v. szárított)
  • egy fél kávéskanál szerecsendió
  • himalája só ízlés szerint
  • egy fél kávéskanál bors
  • 1 evőkanál vegeta naturella

Elkészítése:

Kicsi olívaolajon megpuhítottam az apróra vágott hagymát, fokhagymát a lehető legkisebbre feldarabolt padlizsánnal és brokkoli rózsákkal, majd egy kis vízzel felöntve és megsózva, borsozva néhány percig főztem. Ezután hagytam, hogy egy kicsit hűljön.

brokipárolódik.JPG

A megpuhult zöldségeket (az eresztett leve nélkül) átszedtem egy mélyebb tálba, hozzáadtam a petrezselyem zöldet, a borsot és a szerecsendiót, a vegeta naturellát és még egy pici himalája sót, plusz egy tojást. Ezután annyi teljes kiörlésű lisztet adagoltam hozzá, amíg olyan "fasírt állagú" lett, majd egy olíva olajjal kikent tepsibe kis korongokat adagoltam a masszából.

broki a sütőben.JPG

....nekem tetszik, hogy látszanak benne a zöldség darabok :)  180 C-ra  előmelegített sütőben (légkeveréses) 20 percig sütöttem, félidőben megfordítva őket.

brokikészen.JPG

...a végeredmény amolyan "látványfasírt" lett, jól kivehetőek benne az alkotórészek :) Fincsi, egészséges, laktató, húsmentes étel.

Jó étvágyat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr434817735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása