Filetto 2012.10.27. 12:32

Tökös lángos

A ritakonyhája.hu-n talált  izgalmas sütőtökös lángos receptet próbáltam ki. Nem sok különbözteti meg a hagyományos lángostól, talán csak az összetevők egészségesebb volta, ill. a krumpli sütőtökre cserélése.  Ezt még a gyerekeim finnyásabb 2/3-a is megette :)

Hozzávalók:

0,5 kg teljes kiörlésű liszt

1 csapott teáskanál himalája só

0,2 kg sütőtök (felkockázva forró vízbe dobva hamar megpuhul)

2 dl tej

1 teáskanál nádcukor

fél kocka élesztő

sütéshez olíva olaj

1 egész tojás

Elkészítése:

A főtt tököt összeturmixoltam és a többi hozzávalóval együtt betettem a kenyérsütőgépbe. Miután meggyúrta kivettem, és egy tálban duplájára kelesztettem. Egy elég lágy, ragadós tésztát kaptam. Ebből lisztes kézzel kis cipókat téptem, és forró olajban - a gombócot "szétnyújtogatva", ahogy a többi lángosnál is szoktam - kisütöttem.

tökös lángos.JPG

Házi tejföllel és lilahagymával ettük:

tökös lángos2.JPG

Régebben fokhagymás vagy tejfölös sajtos lángost készítettem, de mióta a Kemencés Tanyán megkóstolhattuk Anikó tejfölös, tepertős, hagymás kenyérlángosát, azóta lila hagyma nélkül szinte elképzelhetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr774872938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása