Filetto 2012.06.29. 13:23

Cuki cukkinik

Kaptam néhány csinos cukkinit, ezekből ma délben lepcsánkát sütöttem:

cukkini lepcsánka.JPG

Igazából nem mértem ki a hozzávalókat, csak úgy pakolgattam, de valahogy így állt össze: 5 közepes cukkinit meghámoztam és lereszeltem, beleütöttem két tojást, tengeri sóval és egy kis vegeta naturellával ízesítettem, majd teljeskiörlésű liszttel és zsemlemorzsával összedolgoztam. Mindegyikből annyit, hogy olyan jó kis lepcsánka állaga legyen :) Ezután felforrósított olívaolajon kisütögettem őket. Nagyon finom lett, legközelebb bátrabban fogok próbálkozni a fűszerezéssel, hagymára és fokhagymára gondoltam...

Ezen az oldalon rengeteg cukkini receptet gyűjtöttek egybe.

cukkini2.jpgA cukkininek több előnye is van, elsősorban az, hogy alacsony az energiatartalma. Bár nem emelhetünk ki egyetlen vitamint vagy ásványi anyagot sem, amelyből jelentősebb mennyiséget tartalmazna, de  B1-, B2-, B3-, C-vitaminokat, béta-karotint tartalmaz, valamint kálium, kalcium, magnézium, foszfor, mangán, cink is található benne.

Ha száraz a bőrünk, arcpakolást is készíthetünk belőle: egy evőkanál olíva olajat és egy kávéskanál mézet összekeverve felmelegítünk és hozzákeverünk két evőkanál pépes cukkinit és egy teáskanál natur joghurtot. Ezt a pakolást 15-20 percig érdemes az arcunkon hagyni.

Ha pedig még mindig megmaradt egy cukkini és nem tudunk mit kezdeni a szabadidőnkkel, akkor vágjunk bele :)

cukkini csontváz.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr454619117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása