A tökös csokis kenyér receptjét még valamikor nyár közepén találtam, és alig vártam már a sütőtökszezont.

....végre eljött!! :) 

A sütőtök rosttartalma nem sok, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag növény. Jelentős béta karotin-forrás, káliumtartalma szerepet játszik a szervezet sav-bázis egyensúlyának optimális fenn tartásában. Vérnyomáscsökkentő és vizelethajtó hatású. A benne lévő antioxidánsok és karotinoidok (pl. lutein, zeaxantin), megkötik a káros szabadgyököket, erősítik az immunrendszert, csökkentik a keringési és daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.

Így készült a tökös csokis kenyerem:

Hozzávalók:

  • 300 gr sütőtök püré
  • 3 egész tojás
  • 2 dl olíva olaj
  • 200 g teljes kiörlésű liszt
  • egy csipet himalája só
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 tábla Tibi étcsoki


Elkészítése:

Egy kisebb sütőtököt megpucoltam (férfi munka volt), feldaraboltam kockákra, és néhány perc alatt puhára főztem, majd turmixgépben pürésítettem. Ezt a pürét kevertem el kézi turmixgéppel a többi hozzávalóval, köztük az apróra darabolt csokival. Mivel a tökpüré még meleg volt, ezért a csoki egy  része felolvadt, így amikor öntöttem bele az olíva olajjal kikent formába, szép narancssárgás, feketés márványos volt a massza.

Előmelegített sütőben 175 C-on (légkeveréses) 60 percig sütöttem.

tökös csokis kenyér.JPG

Mivel nagyon laza, puha az állaga, a teljes kihűlés után érdemes csak felszeletelni:

tökös kenyér belseje.JPG

A fogadtatás érdekes volt... Mindhárom gyereknek nagyon ízlett, egészen addig, amíg meg nem kérdezték, hogy mi van benne, amitől ilyen narancssárga :) A válasz után már csak háromból egynek ízlett...Viszont azóta már a két finnyás közül az egyik megkért, hogy süssek már újra tökös csokis kenyeret :)

A "sikeren" felbuzdulva, ma délre sütőtök lángos fog készülni, majd beszámolok a fogadtatásról :)

Az utóbbi hetekben valahogy a sütőtök körül forgolódtam, mind a konyhában, mind pedig a lakás dekorálása kapcsán. Így született egy 10 perces dekortök:

tökpóló készen_1.JPG

....egy gyapjúfilc tököcske, amit a ZöldSégTurmix Facebook oldalán már mutattam:

tökös kis dísz.JPG

...és két blogbejegyzés is napvilágot látott töklámpás és tökdekor témában: Barátságos tökdekorációk címmel és ennek folytatásaként.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldsegturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr734851459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása